CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
"Whosoever treads a path seeking knowledge on it, Allah will make easy for him a path to paradise".[ Muslim:6853]...~Rabbi Zidni Ilmaan~..~Amiiin~

Wednesday 11 May 2011

DUHAI MASA

aku semakin mengah berlari
mengejarmu
sesekali tersungkur aku
calaran luka pedih
pada jasad yang rapuh
hiruplah jadam kehidupan
bangun dan berlari lagi


terus aku berlari
mengejarmu tanpa henti
calaran luka pedihku
semakin sirna
penawar yang kuhirup
dalam cangkir-cangkir mujorobat
diwariskan oleh Adam_Mu
tiga abad airmatanya tumpah
ke dalam kolam mataku
Ayyub_Mu menuangi aku serbat kesabaran
biarpun aku tersungkur
jasadku lebur
aku terus tegak berdiri
berlari dan berlari lagi
sehingga ke ufukmu
dan akupun berhenti


~ ummu irfani ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...